Гражданинът - крепостник на топлофикацията или равнопоставен и защитен потребител
Омбудсманът на Република България направи проверки на топлофикационните дружества и фирмите за топлинно счетоводство, мотивиран от многобройните оплаквания на гражданите. Над всичко е тревогата, че правата на гражданите като потребители масово не се зачитат и не се защитават. И от енергийните компании, и от държавните органи.
Вместо да бъдат потребители на една обществена услуга, гражданите са употребявани от едно лошо, затънало в инерция и нехайно към техните права управление на топлофикационните дружества и фирмите за дялово разпределение.
Гражданският контрол, осъществяван от омбудсмана, няма за цел, нито може да реши проблемите в тази област. Това е задължение и отговорност на компетентните държавни органи и самите енергийни дружества.
Неговата задача е да посочи недъзите и тревожните зони от гледна точка на правата на хората.
И да постави въпросите, чието решение незабавно трябва да бъде намерено.
10 юли 2008 година