Версия за хора с намалено зрение
- A A +
English
Омбудсман на Република България
Подай жалба онлайн Аз съм дете!
  • За Омбудсмана
    • Омбудсман на Република България
    • Нормативна уредба
      • Конституция на Република България
      • Закон за омбудсмана
      • Защита на личните данни
      • Конвенция за защита на правата на човека и основните свободи
      • Правилник за организацията и дейността на омбудсмана
    • Роля и стратегия
    • Доклади на омбудсмана
    • Гражданите за омбудсмана
    • Онлайн жалба
    • Сътрудничество с ОГО и академичната общност
  • Администрация
    • Структура и организация
    • Кариери
    • Профил на купувача
    • История на институцията
    • Архив
    • Контакти
    • Често задавани въпроси
    • Конфиденциалност
    • Достъп до информация по ЗДОИ
    • Финансови документи
      • ИНФОРМАЦИЯ ЗА ПЛАЩАНИЯТА
  • Дейности
    • Законодателни инициативи
    • Становища и препоръки
    • Приемна на омбудсмана
    • Международна дейност
    • Съвет за наблюдение по Закона за хората с увреждания
      • Протоколи от заседания
    • Публикации
    • Регистри
      • Публичен регистър на жалби
      • Публичен регистър на проверки по НПМ
      • Публичен регистър на проверки по собствена инициатива
    • Искания до Конституционния съд, ВКС и ВАС
    • Актуално
    • Кампании
    • Защита на лицата, подаващи сигнали по реда на ЗЗЛПСПОИН
      • Подай жалба за липса на защита по ЗЗЛПСПОИН
      • Доклади от одити
    • Сигнали за нарушения
  • Национален превантивен механизъм
    • Подай жалба
    • Нормативна уредба
    • Доклади от проверки
    • Годишни доклади за дейността на омбудсмана като национален превантивен механизъм
  • Права на човека
    • Международни инструменти за правата на човека
      • ООН
      • Европейски съюз
      • Съвет на Европа
    • Право на добро управление и добра администрация
    • Права на хората с увреждания
    • Социални права
    • Трудови права
    • Пенсионни права
    • Право на образование
    • Право на здравеопазване
    • Права на потребителите
    • Право на благоприятна околна среда
    • Право на собственост
    • Защита в изпълнителното производство
    • Защита от фирми за бързи кредити
    • Права на лицата в институции
    • Права на жените, защита от дискриминация и език на омразата
  • Проекти
    • Предишни проекти на Омбудсмана
      • ПРОЕКТ „УКРЕПВАНЕ НА КАПАЦИТЕТА НА ОМБУДСМАНА НА РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ ЗА НЕЗАВИСИМ МОНИТОРИНГ И ПОПУЛЯРИЗИРАНЕ ПРАВАТА НА ДЕЦАТА“
      • ПРОЕКТ "ЕЛЕКТРОННА СИСТЕМА ЗА УПРАВЛЕНИЕ РАБОТАТА НА АДМИСТРАЦИЯТА НА ОМБУДСМАНА"
    • Наблюдение на основните права
      • Библиотека на основните права
  • Новини
  • Събития
Подай жалба онлайн
Ако Вашите права са нарушени, ползвайте електронната форма за подаване на жалба
Аз съм дете!
Ако правата ти като дете са нарушени, кликни тук и попълни електронното писмо до омбудсмана
  1. Начало
  2. Новини

Новини

Омбудсманът Диана Ковачева до ВиК – Перник: Отворете гореща линия за гражданите

сряда, 18.12.2019
Омбудсманът Диана Ковачева изпрати препоръка до прокуриста на ВиК - Перник с настояване да бъде отворена гореща линия за сигнали на гражданите, свързани с водната криза, както и да се спазва стриктно обявения воден режим. Освен това доц. Ковачева настоява да получи отговори на въпросите си, зададени още на 15 ноември т.г., по които обаче и до момента няма обратна информация. В писмото си омбудсманът пита: Какви са действителните причини за недостига на вода в региона;
18 декември 2019 г.

Омбудсманът Диана Ковачева изпрати препоръка до прокуриста на ВиК  - Перник с настояване да бъде отворена гореща линия за сигнали на  гражданите, свързани с водната криза, както и да се спазва стриктно обявения воден режим.  Освен това доц. Ковачева настоява да получи отговори на въпросите си, зададени още на 15 ноември т.г., по които обаче и до момента няма обратна информация. В писмото си омбудсманът пита:  Какви са действителните причини за недостига на вода в региона;


- при определянето на воден режим направена ли е оценка на въздействието му върху предоставянето на други жизненоважни и обществени услуги, които ще бъдат засегнати от това;


- какви мерки са планирани за преодоляване на критичната ситуация и за недопускане на подобни проблеми за в бъдеще.


Междувременно, пише доц. Ковачева, в институцията постъпиха жалби и сигнали на граждани, в които се излагат следните проблеми:


1.  Неспазване на обявения воден режим в кв.Ралица и кв.Църква на гр. Перник, гр. Батановци и др.;


2.  Трудно свързване с обявения национален телефон на сайта на ВиК оператора – 070016751, за подаване на сигнали и оплаквания;


3.  Затлачване на язовир „Студена“ с наноси.


По повод на този сигнал доц. Ковачева препоръчва да бъде извършена проверка и преценена необходимостта от почистване на язовир“Студена“, с оглед факта, че стопанисването, поддържането и експлоатирането на всички съществуващи и бъдещи публични активи е възложено на „ВиК“ ООД гр. Перник.


„Гражданите смятат, че към настоящия момент по-лесно може да се реализират съответните мероприятия по почистване на дъното, тъй като нивото на водата в язовира е ниско“, допълва доц. Ковачева.


Препоръката тук


ПРИЕМНА НА ОМБУДСМАНА
  • адрес: София 1202,
    ул. Георг Вашингтон № 22
  • телефон: 02/81-06-955; факс: 02/81-06-963
  • e-mail: priemna@ombudsman.bg
ПРЕСЦЕНТЪР НА ОМБУДСМАНА
  • телефон: 02/8106 913
  • e-mail: press@ombudsman.bg
Последвайте ни
Интернет порталът е изграден по Проект № BG05SFOP001-2.001-0011 "Електронна система за управление работата на администрацията на омбудсмана", осъществен с финансовата подкрепа на Оперативна програма "Добро управление", съфинансиран от Европейския съюз чрез Европейски социален фонд.
© 2025 Омбудсман на Република България