Версия за хора с намалено зрение
- A A +
English
Омбудсман на Република България
Подай жалба онлайн Аз съм дете!
  • За Омбудсмана
    • Омбудсман на Република България
    • Нормативна уредба
      • Конституция на Република България
      • Закон за омбудсмана
      • Защита на личните данни
      • Конвенция за защита на правата на човека и основните свободи
      • Правилник за организацията и дейността на омбудсмана
    • Роля и стратегия
    • Доклади на омбудсмана
    • Гражданите за омбудсмана
    • Онлайн жалба
    • Сътрудничество с ОГО и академичната общност
  • Администрация
    • Структура и организация
    • Кариери
    • Профил на купувача
    • История на институцията
    • Архив
    • Контакти
    • Често задавани въпроси
    • Конфиденциалност
    • Достъп до информация
    • Финансови документи
      • ИНФОРМАЦИЯ ЗА ПЛАЩАНИЯТА
  • Дейности
    • Законодателни инициативи
    • Становища и препоръки
    • Приемна на омбудсмана
    • Международна дейност
    • Съвет за наблюдение по Закона за хората с увреждания
      • Протоколи от заседания
    • Публикации
    • Регистри
      • Публичен регистър на жалби
      • Публичен регистър на проверки по НПМ
      • Публичен регистър на проверки по собствена инициатива
    • Искания до Конституционния съд, ВКС и ВАС
    • Актуално
    • Кампании
    • Защита на лицата, подаващи сигнали по реда на ЗЗЛПСПОИН
      • Подай жалба ЗСЛ
      • Доклади от одити
    • Сигнали за нарушения
  • Национален превантивен механизъм
    • Подай жалба
    • Нормативна уредба
    • Доклади от проверки
    • Годишни доклади за дейността на омбудсмана като национален превантивен механизъм
  • Права на човека
    • Право на добро управление и добра администрация
    • Права на хората с увреждания
    • Социални права
    • Трудови права
    • Пенсионни права
    • Право на образование
    • Право на здравеопазване
    • Права на потребителите
    • Право на благоприятна околна среда
    • Право на собственост
    • Защита в изпълнителното производство
    • Защита от фирми за бързи кредити
    • Права на лицата в институции
    • Защита от дискриминация и от език на омразата
  • Проекти
    • Предишни проекти на Омбудсмана
      • ПРОЕКТ „УКРЕПВАНЕ НА КАПАЦИТЕТА НА ОМБУДСМАНА НА РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ ЗА НЕЗАВИСИМ МОНИТОРИНГ И ПОПУЛЯРИЗИРАНЕ ПРАВАТА НА ДЕЦАТА“
      • ПРОЕКТ "ЕЛЕКТРОННА СИСТЕМА ЗА УПРАВЛЕНИЕ РАБОТАТА НА АДМИСТРАЦИЯТА НА ОМБУДСМАНА"
    • Наблюдение на основните права
      • Библиотека на основните права
  • Новини
Подай жалба онлайн
Ако Вашите права са нарушени, ползвайте електронната форма за подаване на жалба
Аз съм дете!
Ако правата ти като дете са нарушени, кликни тук и попълни електронното писмо до омбудсмана
  1. Начало
  2. Новини

Новини

Омбудсманът настоя за нова проверка заради аварии с топлата вода в Перник

петък, 14.10.2022
Омбудсманът Диана Ковачева изпрати нова препоръка до председателя на Комисията за енергийно и водно регулиране (КЕВР) доц. д-р Иван Иванов заради честите аварийни прекъсвания на битовото горещо водоснабдяване на клиенти на „Топлофикация-Перник“ АД. В нея омбудсманът поиска контрол за изпълнението на лицензионните задължения на топлофикационното дружество за осигуряване на качествено снабдяване с топлинна енергия, включително сигурност, непрекъснатост и ефективност на снабдяването.

14 октомври 2022 г.

Омбудсманът Диана Ковачева изпрати нова препоръка до председателя на Комисията за енергийно и водно регулиране (КЕВР) доц. д-р Иван Иванов заради честите аварийни прекъсвания на битовото горещо водоснабдяване на клиенти на „Топлофикация-Перник“ АД. В нея омбудсманът поиска контрол за изпълнението на лицензионните задължения на топлофикационното дружество за осигуряване на качествено снабдяване с топлинна енергия, включително сигурност, непрекъснатост и ефективност на снабдяването.

Поводът за препоръката на проф. Ковачева са жалбите и сигналите от битови клиенти на топлофикацията в гр. Перник за нарушения на нормалното топлоснабдяване на жилищата им. Гражданите изтъкват, че вместо обявеното съкращаване с пет дни на срока за годишен планов ремонт на основни съоръжения това лято, реално спирането на топлоснобдителните услуги е било удължено и е обхванало периода от 13 август до 3 октомври 2022 г.

„Съгласно информация от дружеството, поетапното възстановяване на битовото горещо водоснабдяване за клиентите е следвало да приключи до 05.10.2022 г.  На 04.10.2022 г. обаче, „Топлофикация-Перник“ АД обявява авария в главен топлоизточник - пропуск в нагревна повърхност по време на хидравлични проби, поради което пускът отново е отложен. Впоследствие, на 06.10.2022 г., 08.10.2022 г. и 10.10.2022 г. „Топлофикация-Перник“ АД публикува съобщения с еднакво съдържание за възникнала авария на главна топлопреносна магистрала „Юг“, която нарушава  работата на топлопреносната мрежа в сгради в гр. Перник (улиците „Юрий Гагарин“, „Клемент Готвалд“, „Благой Гебрев“, „ Минск“, „Карл Маркс“, „Калинин“, „Стомана“, „Хасково“, „Лом“, „Несебър“, „Созопол“, „Ленински проспект“, както и Детска градина, РУП, Кметство „Изток“; 10-о училище; 11 ОУ; Банка ДСК; ПГЧЕ; ресторант „Европа“; бензиностанция МИД). В съобщенията не е посочен срок за възстановяване на топлоподаването“, пише Диана Ковачева до КЕВР.

Тя настоява за своевременно предприемане на мерки предвид предстоящото начало на отоплителния сезон 2022-2023 г., както и за информация относно резултатите от предишната проверка, поискана от омбудсмана.

Ковачева припомня, че още през февруари т.г. е призовала КЕВР да направи извънредна проверка на „Топлофикация-Перник“ АД и да определи справедливи обезщетения на засегнатите перничани, заради концентрацията на четири аварии на основен топлоизточник, които ги оставиха без топло в периода  27 януари - 11 февруари 2022 г., включително и заради няколкото локални повреди в отделни райони в кв. „Изток“ и кв. „Тева“.

Тогава в отговор на омбудсмана на 8 март 2022 г. КЕВР обяви, че започва извънредна проверка на „Топлофикация-Перник“ заради влошеното топлоснабдяване, като в съответствие с чл. 80 от Закона за енергетиката ще бъде изготвен констативен протокол и доклад за резултатите, включително и че ще предприеме действия за гарантиране качеството на топлоснабдяването и интересите на засегнатите клиенти на дружеството.

Но и до момента омбудсманът не е информиран за резултатите от тази проверката и предприетите действия. Затова настоява за намирането на трайно решение на проблемите с качеството и непрекъснатостта на топлоснабдителните услуги в гр. Перник. Категорично е становището на Диана Ковачева, че всички потърпевши трябва да получат справедливи компенсации.

  • Препоръката тук (546.36 kb)
ПРИЕМНА НА ОМБУДСМАНА
  • адрес: София 1202,
    ул. Георг Вашингтон № 22
  • телефон: 02/81-06-955; факс: 02/81-06-963
  • e-mail: priemna@ombudsman.bg
ПРЕСЦЕНТЪР НА ОМБУДСМАНА
  • телефон: 02/8106 913
  • e-mail: press@ombudsman.bg
Последвайте ни
Интернет порталът е изграден по Проект № BG05SFOP001-2.001-0011 "Електронна система за управление работата на администрацията на омбудсмана", осъществен с финансовата подкрепа на Оперативна програма "Добро управление", съфинансиран от Европейския съюз чрез Европейски социален фонд.
© 2025 Омбудсман на Република България